Storytelling

Waarom wij storytelling als de leidraad van resultaatgerichte branding zien?

Storytelling is een eeuwen oude tool dat ingezet werd als communicatievorm. Al eeuwen vertellen en schrijven wij verhalen. Het begin van storytelling is terug te vinden in de grotten, waar symbolen zijn afgebeeld die als basis vormen van een verhaal.
Brand storytelling is meer dan een verhaal vertellen. Het verhaal gaat verder dan alleen jouw producten en/of diensten. Of wat er op een website staat geschreven. En droge tekst dat wordt gebruikt om je merk te omschrijven. De essentie van storytelling ligt in het beantwoorden van de vragen: Why? How? What? 

verhalen verbinden ons

WHY? HOW? WHAT?

Waarom besta je als merk

Die vragen zijn voor elke organisatie, groot, klein of middelgroot, van belang om beantwoord te worden. Ben je een beginnend bedrijf of een groeiende multinational? Met de juiste inspiratie in je verhaal stel je een duidelijk kader. En kan je mensen zowel binnen als buiten je bedrijf inspireren. Dit leidt dan tot het gewenste gedrag naar je merk. Zo creëer je als merk de betrokkenheid, motivatie, trots en loyaliteit om als merkt te kunnen versterken.

Jouw verhaal is niet alleen wat je vertelt. Het is ook wat ze van je denken op basis van de signalen die je verstuurt. Een verhaal is een compleet beeld gemaakt van feiten, gevoelens en interpretaties.

Alles wat je doet, elk element van jouw merk is belangrijk. De branding speelt daarbij een zeer prominente rol in. De kleuren, het logo, de medewerkers, de kleding en ga zo maar door vertellen je verhaal. Zij maken allemaal een onderdeel uit van je branding.  Het is belangrijk om duidelijk te hebben waarvoor je als merk staat. Zo kan elk element binnen je bedrijf op de juiste manier worden geïnterpreteerd door je klanten.

Continuïteit in je merk?

Herkenbaarheid is de basis van een succesvolle merk

Danny Windsant

Digitale verhalen vertellers

Marketing heeft vele definities, maar één definitie is;“commercieel beleid waarbij de producent het product door de ogen van de klant ziet”.

Wij gaan een nog stap verder. 2kwadraat gaat op zoek naar de emotie die jouw merk aanwakkert bij jouw klant en versterken deze.

Crossmediale campagnes waarin offline en online marketing elkaar versterken. Dit is de manier om via ieder gewenst medium jouw boodschap over te brengen naar jouw klanten. Nieuwe interactieve ontvangers dienen uitgedaagd te worden om deel te nemen aan jouw brand-experience.

Wij weten als geen ander hoe we de gewenste interactie activeren. En waar we zichtbaar/deelbaar moeten zijn om de brand-experience te optimaliseren.

Rode draad

Een verhaal vertellen vraagt om binding en erkennig met datgene wat je vertelt. Je wilt dat de ontvangers van jouw verhaal de kaders begrijpen waarin je een boodschap communiceert. Nog belangrijker wellicht; dat het verhaal dat je vertelt aansluit op jou als persoon of de personen achter het merk. Om je merk optimaal te laten ervaren door mensen die ermee in aanraking komen, kan je niet anders dan vanuit je eigen kracht en overtuiging vertellen.

Een authentiek verhaal dat de richting bepaalt voor jouw organisatie en ervoor zorgt dat alle ‘koppen’ dezelfde kant op staan is van essentieel belang voor de marketing en communicatie van je merk. Het geeft, op intern gebied, de tools die nodig zijn voor iedere werknemer om op de juiste manier te communiceren of beslissingen in het belang van de organisatie te maken. Op extern gebied geldt het verhaal als datgene waar de consument of doelgroep zich mee zal identificeren om vervolgens een binding met je merk aan te gaan.

Tijdens de ‘Rode draad sessies’ van 2kwadraat gaan wij opzoek naar de drijfveer van jou als ondernemer en achterhalen we de unieke why van je merk/organisatie. We gaan opzoek naar het dieperliggende gedachtegoed waardoor je Überhaupt doet wat je doet. Waarom sta jij op iedere ochtend? En waarom heb je juist deze sector gekozen om jouw voetdruk in achter te laten? Ook geeft het je de mogelijk om tijdens deze sessie weer eens lekker aan je merk te werken i.p.v. erin. We gaan terug naar de basis en je zal merken dat er verschillende ophelderingen plaats vinden tijdens deze persoonlijke sessie.

Danny Windsant 2kwadraat

Jouw verhaal vertellen?

graag gaan wij vrijblijvend
het gesprek met u aan

Danny windsant