Bel 0653956233

BRANDING

Branding

Het (digitaal) vertalen van jouw brand identity op alle mogelijke raakvlakken tussen consument en merk.

De identiteit en het verhaal van een sterk merk dient vertaald te worden op alle online en offline raakvlakken waar de consument in aanraking komt met het merk. 2kwadraat gaat op zoek naar de “Why” van jouw organisatie. Oftewel; de drijfveer van het merk! Wij zorgen ervoor dat deze identiteit door de ontvanger herkend wordt en dat de gewenste op te wakkeren emotie bij de consument gerealiseerd wordt.

Dit doen we door, de identiteit van jouw merk te vertalen in een herkenbare visuele en tekstuele presentatie op alle raakvlakken van jouw merk. Een consequente en herhalende communicatie van jouw brand identity, zorgt voor herkenning bij de consument en maakt van ontvangers betrokken deelnemers, die zich kunnen identificeren met jouw merk. Deze betrokken deelnemers worden in verloop van tijd fans van jouw merk, waarmee een lange relatie tussen consument/fan en merk gerealiseerd wordt.

Studies wijzen uit dat een merk gemiddeld 20 keer getoond dient te worden alvorens een consument het merk überhaupt herkent. Wanneer deze 20 vertoningen niet overeenkomen en het merk telkens op een andere wijze getoond wordt, zal dit de boodschap die je wil uitzenden verstoren. De consument zal jouw merk hierdoor moelijker herkennen. Daaropvolgend zal hij zich moeilijker aan het merk kunnen binden of zich identificeren met de organisatie. Een brandbook zorgt voor een duidelijke rode draad voor alle uitingen.

Onze specialiteiten:

Logo/ Visual Identity Design
Corporate Storytelling
Brand Guidelines
Brand Collateral Design
Brand design creation
Strategy

Brandbook.

We noemen een brandbook ook wel een huisstijl reglementenboek. Alle richtlijnen betreffende de vormgeving van het bedrijf, producten en diensten worden hierin weergegeven. In dit boek worden alle regels voor het gebruik van vormgeving omtrent jouw merk getoond. Dit boek geldt als het ware als een handleiding voor iedere interne en externe partij die met het merk in aanraking komt.

A.d.h.v. het brandbook maken we van jouw merk een strak en sterk merk. Hierdoor bereik je sneller jouw klanten en roept de herhalende beeldassociatie herkenning op bij de ontvanger. Deze herkenning is nodig om in de “top of mind” positie bij de gewenste doelgroep.

 

Huisstijl

Een huisstijl is de visuele en tekstuele presentatie van jouw merk op ieder wensbaar raakvlak. Zowel online als offline komt de consument in aanraking met jouw merk. Bewust en onbewust. Als merk wil je inspelen op deze raakvlakken en momenten door

  1. De identiteit van jouw merk adequaat en krachtig te communiceren
  2. Uniformiteit in alle uitingen te realiseren.

Je wilt dat de consument jouw merk ook daadwerkelijk herkent wanneer deze voorbij flitst.

 

Logo

Een logo is de visuele presentatie van jouw merk. Vaak is het logo de eerste visuele aanraking van consumenten met jouw merk. “Een beeld zegt meer dan 1000 woorden”.  Daarom dient het logo van jouw merk in één oogopslag de brand identity te vertalen en de gewenste emotie bij de ontvanger op te roepen. Het logo of beeldmerk vertegenwoordigd de identiteit van jouw organisatie/merk.

Bekijk onze branding diensten voor een meer uitgebreidere uitleg. Uiteraard zitten we altijd klaar om vragen te beantwoorden en zijn we slechts 1 klik of een telefoontje van je verwijderd.

Leer ons kennen, we hebben heerlijke koffie en thee.

Samen met ons team werken wij met veel passie en kennis aan je merk