Branding

Het (digitaal) vertalen van jouw brand identity op alle mogelijke raakvlakken tussen consument en merk.

Het (digitaal) vertalen van jouw brand identity op alle mogelijke raakvlakken tussen consument en merk.

Een merkidentiteit opbouwen is geen gemakkelijke taak. Het vraagt diepgang, een luisterend oor en creativiteit. 

Jouw logo-ontwerp, visitekaartje-ontwerp, merkberichten, merkkleuren en merklettertypen moeten allemaal samenvloeien om het verhaal van jouw merk te vertellen en deze optimaal te beleven.

No pressure, wij hebben de specialisten in huis!

verhalen verbinden ons

De identiteit en het verhaal van een sterk merk dient vertaald te worden op alle online en offline raakvlakken waar de consument in aanraking komt met het merk. 2kwadraat gaat op zoek naar de “Why” van jouw organisatie. Oftewel; de drijfveer van het merk! Wij zorgen ervoor dat deze identiteit door de ontvanger herkend wordt en dat de gewenste op te wekken emotie bij de consument gerealiseerd wordt.

Dit doen we door de identiteit van jouw merk te vertalen in een herkenbare visuele en tekstuele presentatie op alle fysieke en digitale raakvlakken tussen consument en jouw merk. Een consequente en herhalende communicatie van jouw brand identity, zorgt voor herkenning bij de consument en maakt van ontvangers betrokken deelnemers, die zich kunnen identificeren met jouw merk. Deze betrokken deelnemers worden in verloop van tijd fans van jouw merk, waarmee een lange relatie tussen consument/fan en merk gerealiseerd wordt.

Studies wijzen uit dat een merk gemiddeld 20 keer getoond dient te worden alvorens een consument het merk überhaupt herkent. Wanneer deze 20 vertoningen niet overeenkomen en het merk telkens op een andere wijze getoond wordt, zal dit de boodschap die je wil uitzenden verstoren. De consument zal jouw merk hierdoor moelijker herkennen. Daaropvolgend zal hij zich moeilijker aan het merk kunnen binden of zich kunnen identificeren met de organisatie. Een brandbook zorgt voor een duidelijke rode draad voor alle uitingen.

Jouw verhaal is je merk

verhalen vormen de basis van je huisstijl

Khalid Karmoudi

We noemen een brandbook ook wel een huisstijl reglementenboek. Alle richtlijnen betreffende de vormgeving van het bedrijf, producten en diensten worden hierin weergegeven. In dit boek worden alle regels voor het gebruik van vormgeving omtrent jouw merk getoond. Dit boek geldt als het ware als een handleiding voor iedere interne en externe partij die met het merk in aanraking komt.

A.d.h.v. het brandbook maken we van jouw merk een strak en sterk merk. Hierdoor bereik je sneller jouw klanten en roept de herhalende beeldassociatie herkenning op bij de ontvanger. Deze herkenning is nodig om in de “top of mind” positie bij de gewenste doelgroep.

Brandbook

Het geheim van de smid

Huisstijl

kleuren, vormen & verhalen

Een huisstijl is de visuele en tekstuele presentatie van jouw merk op ieder wensbaar raakvlak. Zowel online als offline komt de consument in aanraking met jouw merk. Bewust en onbewust. Als merk wil je inspelen op deze raakvlakken en momenten door:

  • De identiteit van jouw merk adequaat en krachtig te communiceren
  • Uniformiteit in alle uitingen te realiseren.

Je wil dat de consument jouw merk ook daadwerkelijk herkent wanneer deze voorbij flitst.

Een logo is de visuele presentatie van jouw merk. Vaak is het logo de eerste visuele aanraking van consumenten met jouw merk. “Een beeld zegt meer dan 1000 woorden”.  Daarom dient het logo van jouw merk in één oogopslag de brand identity te vertalen en de gewenste emotie bij de ontvanger op te roepen. Het logo of beeldmerk vertegenwoordigd de identiteit van jouw organisatie/merk.

Logo

je verhaal gevormd

Wat is een merkidentiteit of brand id

Van essentieel belang voor iedere merkidentiteit is een gedefinieerde merkpersoonlijkheid. Klanten verhouden zich tot, verbinden zich met en herinneren zich aan de representatie van jouw merkidentiteit ofte wel merkpersoonlijkheid. Dit speelt een zeer grote rol bij het vergroten van jouw merkbekendheid. 

Een sterke merkpersoonlijkheid bezit samenvloeiende onderdelen die de identiteit versterken. Tevens verkleind de merkpersoonlijkheid het gat tussen merkidentiteit en merk imago. Oftewel; ervaart de ontvanger het merk zoals jij jouw merk wilt laten ervaren? 

Één van de onderdelen die een merkpersoonlijkheid body geeft en in vele varianten beschikbaar is, is typografie. Als je geen typografische nerd bent, heb je wellicht nog nooit gehoord van lettertype categorieën. Lettertype categorieën zijn (zoals de naam al zegt) classificaties waarmee designers lettertypen kiezen, koppelen en identificeren.

Elke categorie heeft zijn eigen unieke eigenschap (dit wordt ook wel fontpsychologie genoemd). De juiste keuze maken op basis van fontpsychologie is van cruciaal belang voor het vinden van de juiste lettertypen voor jouw merkpersoonlijkheid en de ervaring van jouw merk. De juiste typografie zorgt ervoor dat de identiteit zowel bewust als onbewust, zichtbaar en voelbaar is voor de consument.

Jouw verhaal in je merk?

graag gaan wij vrijblijvend
het gesprek met u aan

Khalid Karmoudi