In het eerste gesprek dat wij met Dennis hebben zegt hij:
“De nieuwe SEP moet mijn SEP worden. Ik heb in mijn hoofd zitten hoe alles eruit moet komen te zien, ik weet alleen niet hoe ik dit moet realiseren”. Vergis je niet jongens! Dit zal waarschijnlijk een mission impossible worden voor jullie maar f*ck it we gaan knallen”.
Dit waren de nu al legendarische woorden die hij uitsprak tijdens onze eerste briefing. Wij vinden het zelf heerlijk om met een gepassioneerde ondernemer als Dennis de uitdaging aan te gaan en zijn met het volste vertrouwen begonnen aan de “nieuwe SEP”.
Een complete rebranding van een al lang bestaand en vooral bekend merk dient zorgvuldig aangepakt te worden. In het geval van SEP kwam duidelijk naar boven dat de huidige verwachting die mensen van het merk hebben niet te veel verandert. Daar bedoelen we mee dat SEP van een luxurieuzere uitstraling kan genieten maar dat de prijzen en het aanbod zoals vanouds blijven.
2kwadraat heeft de opdracht gekregen om een complete ReBranding te realiseren waarin het familietegoed, de verwachting van de huidige klanten en de visie van Dennis krachtig naar voren (blijven) komen. A.d.h.v. een corporate story dient de identiteit van SEP vs. de nieuwe SEP uitgestippeld en vertaald te worden in alle visuele en gevoelsmatige raakvlakken van de consument met SEP.
SEP is toe aan een nieuwe uitstraling. De huidige uitstraling past niet meer bij de identiteit die Dennis voor ogen heeft. Er dient een nieuwe visuele brand identity gerealiseerd te worden die de krachtige eigenschappen van het originele SEP met zich meedraagt. Huidige klanten moeten vernieuwing voelen i.p.v. verandering. Vooruitstrevend en vernieuwend maar herkenbaar!
Door veel aandacht te besteden aan de geschiedenis, de werknemers en de stakeholders van SEP wordt een corporate story gerealiseerd met de door 2kwadraat vastgestelde corporate story items. Vervolgens worden de waardes die hierin voorkomen vertaald in een visuele representatie van het “nieuwe” merk SEP.
De drijfveer van directie en het personeel zijn omschreven in een corporate story waarin de brand identity verwerkt is. Het verhaal dat samengesteld is a.d.h.v. de door 2kwadraat ontwikkelde storyline items is een duidelijke en transparante vertaling voor het gedrag en de houding van alle stakeholders van SEP.
Authenticiteit en vooruitstrevendheid gaan hand in hand in de nieuwe uitstraling van SEP. SEP is dezelfde SEP als dat het altijd al was. SEP heeft slechts een nieuw jasje aangetrokken. Dezelfde klantvriendelijkheid en relaxte sfeer doorgetrokken in alle communicatie van het merk. De uniformiteit in de uitstraling van SEP zorgt voor herkenning bij de ontvangers.
De eerste verandering aan de uitstraling werd vertaald in een nieuw logo system voor SEP. Een logo waarbij het erfgoed van de organisatie terugvloeit op het netvlies van de ontvangers is het beginpunt van de nieuwe huisstijl.
Door het brandbook aan te vullen met alle offline en online communicatie-instrumenten die de organisatie zal gebruiken is het merk gewaarborgd voor de juiste communicatie toepassingen. Alle huisstijl regels worden weergegeven in het brandbook.