Praktijk Roozendaal

Een nieuwe visuele online identiteit voor gedreven huisartsen die opereren vanuit een gezamenlijk gezondheidscentrum.

Toen huisarts P. Roozendaal 2kwadraat voor het eerst benaderde, ging dit in eerste instantie over het ontwikkelen van een nieuwe website voor haar praktijk. Echter merkte 2kwadraat tijdens de intakegesprekken de ambities van het overkoepelende gezondheidscentrum waar de praktijk onder valt. Een verzamelplek van gedreven zorgverleners die toegankelijk zijn, eerlijk en adequaat hun cliënten willen helpen in uiteenlopende zorg en welzijn vraagstukken.

2kwadraat en de praktijk stelden beiden dat de huidige online identiteit niet matched met de gewenste uitstraling. Er is spraken van de bekende “gap tussen merk identiteit en merk imago.” 2kwadraat kreeg de opdracht deze gap te verkleinen en de online/visuele identiteit van praktijk Roozendaal te upgraden.

De focus van dit verhaal is gericht op de website van praktijk Roozendaal. De huidige website dient voornamelijk als informatiebron en moet de cliënten op afstand makkelijk toegang geven tot hun recepten of patiënt informatie. 2kwadraat was van mening dat de look en feel van de site aangepakt moet worden. Naar onze mening waren er te veel stappen nodig om tot de gewenste pagina te komen en… strookt het kleuren en content gebruik niet met het gewenste imago van de praktijk.

Terwijl we gefocused waren op het optimaliseren van de website kregen we een idee… 2kwadraat stelde voor om gelijk de gehele digitale identiteit van praktijk Roozendaal aan te pakken. Inclusief logo system, digital styleguide en content creation.

 

De combinatie van deze 3 visual identity peilers geven een totaal nieuwe uitstraling en presentatie van het merk; praktijk Roozendaal. Dit totaalpakket noemen wij een visuele identiteit en zorgt ervoor dat de gewenste emotie en het gewenste gevoel, zowel bewust als onbewust opgeroepen wordt bij de bezoeker van de pagina. In dit geval de patiënten van praktijk Roozendaal.

Door de combinatie van complementerende visuele representatie onderdelen creëert de digitale presentatie van praktijk Roozendaal hetzelfde gevoel als de offline raakpunten tussen patiënt en medewerker.  

Een gevoel van openheid. Een plek waar je eerlijk kunt zijn en vertrouwen kunt hebben in de hulpverleners die voor je klaar staan. De gebruiksvriendelijkheid van de website (met o.a. een geïntegreerd patiënten portaal) zorgt ervoor dat de patiënten met minder stappen direct toegang krijgen tot hun uitslagen of herhaalrecepten. Het gebruik van het nieuwe logo, eigen foto’s en video’s op de website versterkt het gevoel van vertrouwen en herkenning.

Vlot, eerlijk en direct… Precies zoals de patiënten van praktijk Roozendaal in de fysieke wereld van de praktijk gewend zijn.

Wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen?

Ga een gratis en vrijblijvend gesprek aan met Danny. Samen maken we een sterk merk.

2kwadraat danny

Danny Windsant

Strategic Director