De Verse Verleiding
ReBranding & Brandbook

ReBranding van het merk SEP. Iedereen in West-Brabant kent SEP. 2kwadraat kreeg de opdracht om de authenticiteit in een nieuw jasje te stoppen. 

0 % ↑
Conversie
0
Bestelingen p.m.
0
Omzet

De Verse Verleiding is een echt familiebedrijf. Op 11 mei 1954 besloot de 13-jarige zoon Teunissen, Piet Teunissen, zonder medeweten van zijn ouders zijn ondernemers hart te volgen.

Zijn ouders hadden een winkel. Vol overtuiging stond dat manneke vroeg in de ochtend op en verzamelde al zijn benodigde fruit van lokale telers bij elkaar. De familie Teunissen stond aan de wieg van het verkopen van lokaal fruit en groenten in Brabant. Zo is Teunissen De verse verleiding uitgegroeid tot een begrip in West-Brabant.
50 jaar later is het stokje overgedragen aan marcus en zijn ze actief op 5 verschillende marktlocaties in Brabant. Dat de appel niet ver van de boom valt wordt door zoon Marcus bewezen wanneer hij op zijn “fiets” stapt om naar de digitale markt te gaan. De onlinewereld is een nieuwe omgeving waar veel kansen liggen om voor marcus en zijn team te ondernemen.

Het familiebedrijf bestaat al meer dan 50 jaar en staat elke week op markt. Ze verkopen verse groenten en fruit uit de streek op de markt. Nu de onlinewereld en e-commerce een steeds grotere rol in het leven van de consument gaat spelen kan De verse verleiding niet achterblijven.

De Verse Verleiding wil online zijn verse streekproducten aanbieden. Binnen een mum van tijd van het platteland op jouw aanrecht! De kwaliteit van de producten van De Verse Verleiding staat net als op de markt centraal. Altijd vers en altijd lokaal! Het is aan 2kwadraat om a.d.h.v een corporate story een rebranding te realiseren die aansluit op de digitale markt waar De Verse Verleiding terrein wil winnen.

Logoold.png Logo_new.png

Als eerste is a.d.h.v. een tweetal meetings met directie en personeel een corporate story gerealiseerd. Dit verhaal en de betreffende storyline items vormen die de rode draad voor alle uitingen van De Verse Verleiding.

Het corporate story en een nieuw logosystem waarin de nieuwe identiteit vertaald wordt is het beginpunt van de nieuwe huisstijl. Deze onderdelen zijn verwerkt in het De Verse Verleiding brandbook. Door het brandbook aan te vullen met alle offline en online communicatie-instrumenten die De Verse Verleiding zal gebruiken is het merk gewaarborgd voor de juiste communicatie toepassingen. Alle huisstijl regels worden weergegeven in het brandbook.

 

Font: Harmonia

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXZ
abcdefghijklmnopqrst
1234567890
<>?:"|{}!@#$%^&*()_+€=-[];'\/.,§±

Font: Helvetica

ABCDEFGHIJKLMNOP
QRSTUVWXZ
abcdefghijklmnopqrst
1234567890
<>?:"|{}!@#$%^&*()_+€=-[];'\/.,§±

De webshop van De Verse Verleiding is volledig gerestyled a.d.h.v. de door 2kwadraat opgezette huisstijl richtlijnen. Door maandelijks de customer behaviour, UI & UX te controleren en bewaken biedt 2kwadraat iedere maand een verslag aan waarin gewenste door te voeren aanpassingen aangedragen worden.

2kwadraat heeft daarnaast de opdracht gekregen om dit brandbook met de door 2kwadraat opgestelde huisregels en brand identity te bewaken gedurende een periode van 3 jaar. Zo zorgen wij ervoor dat alle interne en externe communicatie met betrekking tot De Verse Verleiding voldoet aan de vastgestelde norm.

Aangezien de prioriteit van De Verse Verleiding zich momenteel op de onlinemarkt bevindt is 2kwadraat ingeschakeld om alle online uitingen zoals social advertising en online marketing te realiseren.

webshop 2kwadraat

Adres

Hogerwerf 7
4704RV Roosendaal
Nederland