Storytelling

Waarom wij storytelling als de leidraad van resultaatgerichte branding zien?

Storytelling is een eeuwen oude tool dat ingezet werd als communicatie vorm. Al eeuwen vertellen en schrijven wij verhalen. Het begin van storytelling is terug te vinden in de grotten, waar symbolen zijn afgebeeld die als basis vormen van een verhaal.
Brand storytelling is meer dan een verhaal vertellen. Het verhaal gaat verder dan alleen jouw producten en/of diensten. Of wat er op een website staat geschreven. En droge tekst dat wordt gebruikt om je merk te omschrijven. De essentie van storytelling ligt in het beantwoorden van de vragen: Why? How? What? 

Beniewd naar wat storytelling voor jouw merk kan doen ?

Wij luisteren graag naar je verhaal van je merk. Vertel ons het verhaal en kijk op je merk. We gaan graag het gesprek met je aan. 

WHY? HOW? WHAT?

Die vragen zijn voor elke organisatie, groot, klein of middelgroot, van belang om beantwoord te worden. Ben je een beginnend bedrijf of een groeiende multinational? Met de juiste inspiratie in je verhaal stel je een duidelijk kader. En kan je mensen zowel binnen als buiten je bedrijf inspireren. Dit leidt dan tot het gewenste gedrag naar je merk. Zo creëer je als merk de betrokkenheid, motivatie, trots en loyaliteit om als merkt te kunnen versterken.

Jouw verhaal is niet alleen wat je vertelt. Het is ook wat ze van je denken op basis van de signalen die je verstuurt. Een verhaal is een compleet beeld gemaakt van feiten, gevoelens en interpretaties.

Alles wat je doet, elk element van jouw merk is belangrijk. De branding speelt daarbij een zeer prominente rol in. De kleuren, het logo, de medewerkers, de kleding en ga zo maar door vertellen je verhaal. Zij maken allemaal een onderdeel uit van je branding.  Het is belangrijk om duidelijk te hebben waarvoor je als merk staat. Zo kan elk element binnen je bedrijf op de juiste manier worden geïnterpreteerd door je klanten.

T T T T T T T T T T T T T T T T T T

Marketing heeft vele definities, maar één definitie is;“commercieel beleid waarbij de producent het product door de ogen van de klant ziet”.

Wij gaan een nog stap verder. 2kwadraat gaat op zoek naar de emotie die jouw merk aanwakkert bij jouw klant en versterken deze.

Crossmediale campagnes waarin offline en online marketing elkaar versterken. Dit is de manier om via ieder gewenst medium jouw boodschap over te brengen naar jouw klanten. Nieuwe interactieve ontvangers dienen uitgedaagd te worden om deel te nemen aan jouw brand-experience.

Wij weten als geen ander hoe we de gewenste interactie activeren. En waar we zichtbaar/deelbaar moeten zijn om de brand-experience te optimaliseren.

Als geregistreerd Google partner en early-adaptor van de nieuwe (social)media landschappen. Weten wij hoe deze emoties op de meest gepaste manier bij jouw klant krijgen. Waar en wanneer jij maar wilt! 

Wil je meer weten over onze diensten?

Ga een gratis en vrijblijvend gesprek aan met Danny. Een luisterend oor die wensen omzet in doelen. Wij luisteren graag naar je verhaal.

2kwadraat danny

Danny Windsant

Strategic Director