STARTERSPAKKET

Scheiden & Wonen

Realiseren van een merk-identiteit en strategie voor een gespecialiseerde hypotheekverstrekker in een niche markt. 

0 %
Conversie
0
Bezoekers
0
Cases (p.m.)

Jeroen Gorrissen is al meer dan 23 jaar geleden gestart in het bankwezen. Hij heeft als gespecialiseerd hypotheekverstrekker vele mensen geholpen bij het aanschaffen van hun droomwoning.  Door de jaren heen heeft Jeroen zich gespecialiseerd op het gebied van o.a. financiële planning (FFP en MFP) en als financieel echtscheidingsspecialist. Het begeleiden van mensen met complexe financiële vraagstukken is de rode draad in zijn carrière geweest. Het bieden van oplossingen bij complexe financiële vraagstukken is zijn grote passie. 

In de laatste 2 zinnen van bovenstaand alinea vind je de aanzet tot het project “Scheiden & Wonen” terug. Jeroen heeft met zijn ervaring een niche ontdekt waarin hij zich graag wil verdiepen. Jeroen wil snel, adequaat en passend advies geven op de hoofdvraag: Kan ik of mijn ex-partner het koophuis behouden na onze scheiding?

De uitdaging voor 2kwadraat was het realiseren van een sterke merk-identiteit en positionering. Mensen die zicht in een echtscheiding bevinden met een eigen koophuis moeten het vertrouwen voelen om hun hypotheek case bij Jeroen weg te leggen. Vertrouwen, kennis, vlotheid en eerlijkheid zijn belangrijke eigenschappen die de consument moet ervaren wanneer hij in aanmerking komt met Scheiden & Wonen. Deze eigenschappen moeten voelbaar zijn op alle digitale raakvlakken tussen consument en merk.

Deze case gaat echter dieper dan enkel een positionering. Jeroen heeft ons gevraagd om het project te blijven optimaliseren en vooral conversie optimalisatie als discipline toe te voegen aan deze case. Samen met onze onlinemarketingpartners “We Boost Brands” zijn wij deze uitdaging aangegaan.

2kwadraat heeft de opdracht gekregen om een complete ReBranding te realiseren waarin het familietegoed, de verwachting van de huidige klanten en de visie van Dennis krachtig naar voren (blijven) komen. A.d.h.v. een corporate story dient de identiteit van SEP vs. de nieuwe SEP uitgestippeld en vertaald te worden in alle visuele en gevoelsmatige raakvlakken van de consument met SEP.

Vertrouwen, kennis, vlotheid en eerlijkheid zijn de kernwoorden van de case “Scheiden & Wonen”. Mensen moeten zich goed voelen bij de onlinepresentatie van het merk en dienen gelijk een onbewust gevoel van vertrouwen te voelen.

 

2kwadraat is na de creatieve sessie (bekijk onze werkwijze hier) die met Jeroen gehouden is, gelijk aan het werk gegaan. Wij hebben alle kernwoorden gevormd tot unieke kenmerken in logo en uitstraling. Een combinatie van kleuren, vormen en gedrag vormde de basis van het merk-identiteit van “Scheiden & Wonen”.

Deze merk-identiteit elementen zijn uitgewerkt in een logo systeem, huisstijl, website (design en ontwikkeling), social mediakanalen en fysieke branding elementen.

 

Samen met Jeroen is de merk-identiteit volledig uitgewerkt en vastgelegd. Jeroen heeft grootste plannen met zijn concept en vind opschaalbaarheid en een transparante doorvoering van zijn merk zeer belangrijk.

Naast de positionering en het uitwerken van een gewenste merk-identiteit, was er nog een belangrijke opdracht. Namelijk het optimaliseren van conversies en een gedegen onlinecampagne voeren. De samenwerking met “We Boost Brands” is ook in deze case weer een succes gebleken. Samen hebben we verschillende doelstelling bepaald, aangestuurd en behaald. Zo heeft “Scheiden & Wonen” een maandelijkse conversie groei van 18%. Vanaf de eerste maand heeft “Scheiden & Wonen” dankzij onze online positionering, kwalitatieve leads ontvangen.

Wij zijn hier blij mee maar nog niet tevreden. Zo zullen wij ons samen met onze partners maximaal inzetten om de conversiedoelstellingen te behalen en de conversierate gestaag te laten groeien.

Ben je benieuwd hoe wij jouw merk-identiteit kunnen verbeteren? Of wil je meer weten over de ontwikkelingen in dit project? Stuur me een mailtje of bel me. Ik leg je graag uit hoe wij te werk gaan en wat wij voor jouw merk kunnen betekenen.

 

Adres

Hogerwerf 7
4704RV Roosendaal
Nederland