Care 2 Get There (G2GT) | ReBranding & Brandbook

ReBranding van het merk SEP. Iedereen in West-Brabant kent SEP. 2kwadraat kreeg de opdracht om de authenticiteit in een nieuw jasje te stoppen. 

0 %
Conversie
0
Bezoekers
0
Tevredenheid

Samantha en Matthieu besloten 5 jaar geleden (2014) om op vrijwillige basis een centrum voor dagbesteding te openen. Dit moest een plek worden waar mensen die het nodig hebben, thuis kunnen komen. Waar zij een familie treffen die betrokken is. Iedereen heeft behoefte aan gezelschap, medeleven, affectie en advies. Al snel zien zij dat er steeds meer mensen toenadering tot het centrum zoeken. Deze mensen accepteren hoe hun leven tot nu toe verlopen is maar accepteren het niet dat hun leven hetzelfde blijft zoals het op dit moment is. De toekomst moet mooier zijn dan het verleden en er is zorg nodig die hen naar hun gewenste toekomst begeleidt. “Zij hebben een grote broer nodig die hen bij de hand neemt”.

Care 2 Get There is een professionele en groeiende zorginstelling uit Rotterdam. Om de groei te ondersteunen met de juiste externe en interne uitstraling, heeft Samantha (Directrice) ons gevraagd om het bedrijf een “modern jasje” te geven.

Zoals uit het bovenstaande stuk op te vatten is betreft genietvakgebied zeer veel passie en trots vanuit de directie van C2GT. Dit hoor je tevens gelijk wanneer je werknemers van C2GT vraagt naar hun werkzaamheden en cliënten. Die trots en passie moet gevoeld worden door alle stakeholders van C2GT wanneer zij in aanraking komen met het merk.

Uit de interne intakes die wij gevoerd hebben met directie en personeel kwam naar boven dat deze passie en trots tweeledig werkt. Er is passie en trots richting de cliënten en de branche maar ook wordt minstens zo gepassioneerd gepraat over de collegialiteit en het familiegevoel binnen de organisatie. Dit dient de basis te worden van het verhaal van Care 2 Get There.

old.jpg new-1.jpg

SEP is toe aan een nieuwe uitstraling. De huidige uitstraling past niet meer bij de identiteit die Dennis voor ogen heeft. Er dient een nieuwe visuele brand identity gerealiseerd te worden die de krachtige eigenschappen van het originele SEP met zich meedraagt. Huidige klanten moeten vernieuwing voelen i.p.v. verandering. Vooruitstrevend en vernieuwend maar herkenbaar!

Door veel aandacht te besteden aan de geschiedenis, de werknemers en de stakeholders van SEP wordt een corporate story gerealiseerd met de door 2kwadraat vastgestelde corporate story items. Vervolgens worden de waardes die hierin voorkomen vertaald in een visuele representatie van het “nieuwe” merk SEP.

De eerste uitvoering van het “nieuwe jasje” werd vertaald in een nieuw logo system voor de Rotterdamse zorginstelling.  Een logo waarbij de werknemers wat kunnen vertellen over de organisatie waar zij met passie voor werken. Het verbindende logo waarin vrij vertaald; door samen te werken een nieuwe eindbestemming behaald wordt, is het beginpunt van de nieuwe huisstijl.

Door het brandbook aan te vullen met alle offline en online communicatie-instrumenten die de organisatie zal gebruiken is het merk gewaarborgd voor de juiste communicatie toepassingen. Alle huisstijl regels worden weergegeven in het brandbook.

2kwadraat heeft daarnaast de opdracht gekregen om dit brandbook met de door 2kwadraat opgestelde huisregels en brand identity te bewaken gedurende een periode van 1 jaar. Zo zorgen wij ervoor dat alle interne en externe communicatie met betrekking tot C2GT voldoet aan de vastgestelde norm.