Bel 0657545746
Lou
BRANIDNG | LOGO | WEBSITE

LOU FOOD

ERVAAR DE NATUUR

BRIEF

Arganolie ook wel het vloeibare goud genoemd is een organisch product afkomstig uit Marokko welke op nog niet zo heel veel plekken als culinaire toepassing aangeboden wordt. Dit is de kans waar de ontwikkelaars van Lou zich op willen richten. Culinaire arganolie als high end product in de Nederlandse markt positioneren. Om dit te realiseren schakelde zij de hulp in van 2kwadraat.

SCOPE OF PROJECT

Branding
logo
Webdesign
Webshop

Bekijk de website

Delen:
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin

CHALLENGE

Lou is een geheel nieuw concept/product op de Nederlandse markt. De uitdaging voor 2kwadraat is om Lou als een high-end merk in de markt te zetten. De producten moeten luxe uitstralen en passen in de huidige tijd. Uniformiteit in de uitstraling is daarnaast zeer belangrijk om herkenning te realiseren bij de ontvangers.  

A.d.h.v. verschillende briefings realiseerde 2kwadraat een uitgangspunt voor de brand identity en corporate story: Lou staat midden in het leven en heeft de ongemakken in het leven ervaren. Hierdoor werd hij beperkt in zijn doen en laten. Lou wilde het niet voor lief nemen en besloot het heft in eigen handen te nemen. Hij ging terug naar het land, waar mens en natuur harmonieus samengaan, waar men aan het einde van elke seizoen het geluk oogsten. Door het eten van het land werd Lou vrij en ervoer hij weer de energie, Lou straalde van geluk als nooit tevoren. 

Lou Food Logo

GOAL

Mensen introduceren met de natuurlijke kracht van Lou! Dankzij het gerealiseerde brandbook dient op ieder raakvlak tussen consument en organisatie hetzelfde kwalitatieve gevoel naar boven te komen. Er dient duidelijk gemaakt te worden dat Lou high end producten aanbiedt voor een marktconforme prijs. Met de intentie om het leven van de mens te verrijken.

UNIQUE SOLUTION

Samen met de ontwikkelaars zijn wij op zoek gegaan naar hun drijfveren en vertaalde wij deze in hun corporate story. Navolgend op dit verhaal waarin de identiteit van het merk omschreven staat is een brandbook gerealiseerd waarin alle uitingen van het merk visueel en tekstueel vertaald zijn. Dit brandbook geldt als richtlijn handboek voor de gerealiseerde huisstijl.

De nieuwe identiteit die voor Lou gerealiseerd is voelt modern, premium, eenvoudig en heeft een symbool welke de kwaliteit uitstraalt die de producten bevatten. 2kwadraat begon met het uitwerken van een passend logo dat het verhaal van de organisatie verteld. Het logo is een symbool van een druppel en een Argan noot die harmonieus samenvloeien.

Vervolgens is een webshop gerealiseerd waar A.d.h.v. de customer journey, UI & UX analyse iedere maand advies uitgebracht wordt om de resultaten van de webshop te blijven verbeteren en conversies te optimaliseren.
Daarnaast heeft 2kwadraat alle marketingtechnische werkzaamheden uit handen genomen van Lou Food. D.m.v. het  “2kwadraat totaalpakket” wordt Online marketing, social media marketing en website onderhoud volledig verzorgt.
Lou Food
website 2kwadraat