Bel 0657545746
2kwadraat
Care 2 Get There
REBRANDING | BRANDBOOK | WEBSITE

Care 2 Get There

Zorg die je verder brengt

BRIEF

Samantha en Matthieu besloten 5 jaar geleden (2014) om op vrijwillige basis een centrum voor dagbesteding te openen. Dit moest een plek worden waar mensen die het nodig hebben, thuis kunnen komen. Waar zij een familie treffen die betrokken is. Iedereen heeft behoefte aan gezelschap, medeleven, affectie en advies. Al snel zien zij dat er steeds meer mensen toenadering tot het centrum zoeken. Deze mensen accepteren hoe hun leven tot nu toe verlopen is maar accepteren het niet dat hun leven hetzelfde blijft zoals het op dit moment is. De toekomst moet mooier zijn dan het verleden en er is zorg nodig die hen naar hun gewenste toekomst begeleidt. “Zij hebben een grote broer nodig die hen bij de hand neemt”.

Care 2 Get There is een professionele en groeiende zorginstelling uit Rotterdam. Om de groei te ondersteunen met de juiste externe en interne uitstraling, heeft Samantha (Directrice) ons gevraagd om het bedrijf een “modern jasje” te geven.

SCOPE OF PROJECT

Brandbook
Branding
logo
Webdesign


Bekijk de website

Delen:
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin

CHALLENGE

Zoals uit het bovenstaande stuk op te vatten is betreft genietvakgebied zeer veel passie en trots vanuit de directie van C2GT. Dit hoor je tevens gelijk wanneer je werknemers van C2GT vraagt naar hun werkzaamheden en cliënten. Die trots en passie moet gevoeld worden door alle stakeholders van C2GT wanneer zij in aanraking komen met het merk.

Uit de interne intakes die wij gevoerd hebben met directie en personeel kwam naar boven dat deze passie en trots tweeledig werkt. Er is passie en trots richting de cliënten en de branche maar ook wordt minstens zo gepassioneerd gepraat over de collegialiteit en het familiegevoel binnen de organisatie. Dit dient de basis te worden van het verhaal van Care 2 Get There.

GOAL

Om op de juiste wijze de gewenste emoties visueel en tekstueel aan te wakkeren is een corporate story geschreven waarin de brand identity van De Verse Verleiding opnieuw bepaald is. A.d.h.v. de door 2kwadraat opgestelde storyline items is een nieuwe identiteit gerealiseerd die de rode draad vormt voor alle interne en externe communicatie uitingen van De Verse Verleiding. 

 

De corporate story inclusief alle onderdelen en de toepassingen van het nieuwe merk De Verse Verleiding dienen verwerkt te worden in een brandbook. Zo moet de ervaring en kennis binnen het bedrijf en de verse kwalitatieve producten de hoofdtoom bevatten van de nieuwe brand identity. De prioriteit voor deze rebranding focust zich op de online-communicatie en het online imago van o.a. de webshop van De Verse Verleiding.

care 2 get there

UNIQUE SOLUTION

De eerste uitvoering van het “nieuwe jasje” werd vertaald in een nieuw logo system voor de Rotterdamse zorginstelling.  Een logo waarbij de werknemers wat kunnen vertellen over de organisatie waar zij met passie voor werken. Het verbindende logo waarin vrij vertaald; door samen te werken een nieuwe eindbestemming behaald wordt, is het beginpunt van de nieuwe huisstijl.

Door het brandbook aan te vullen met alle offline en online communicatie-instrumenten die de organisatie zal gebruiken is het merk gewaarborgd voor de juiste communicatie toepassingen. Alle huisstijl regels worden weergegeven in het brandbook.

2kwadraat heeft daarnaast de opdracht gekregen om dit brandbook met de door 2kwadraat opgestelde huisregels en brand identity te bewaken gedurende een periode van 1 jaar. Zo zorgen wij ervoor dat alle interne en externe communicatie met betrekking tot C2GT voldoet aan de vastgestelde norm.

c2gt huisstijl
C2GT website
app