Bel 0653956233

BRANDBOOK

BRANDOOK

Brandbook/ brand identity book – huisstijl reglementenboek.

Brandbook, wat is dat?

We noemen een brandbook ook wel een huisstijl reglementenboek. Alle richtlijnen betreffende de vormgeving van het bedrijf, producten en diensten worden hierin weergegeven. In dit boek worden alle regels voor het gebruik van vormgeving omtrent jouw merk getoond. Dit boek geldt als het ware als een handleiding voor iedere interne en externe partij die met het merk in aanraking komt.

A.d.h.v. het brandbook maken we van jouw merk een strak en sterk merk. Hierdoor bereik je sneller jouw klanten en roept de herhalende beeldassociatie herkenning op bij de ontvanger. Deze herkenning is nodig om in de “top of mind” positie bij de gewenste doelgroep.

Studies wijzen uit dat een merk gemiddeld 20 keer getoond dient te worden alvorens een consument het merk überhaupt herkent. Wanneer deze 20 vertoningen niet overeenkomen en het merk telkens op een andere wijze getoond wordt zal dit de boodschap die je wil uitzenden verstoren. De consument zal jouw merk hierdoor moelijker herkennen. Daaropvolgend zal hij zich moeilijker aan het merk kunnen binden of zich identificeren met de organisatie. Een brandbook zorgt voor een duidelijke rode draad voor alle uitingen.

Brandbook, wat is dat?

We noemen een brandbook ook wel een huisstijl reglementenboek. Alle richtlijnen betreffende de vormgeving van het bedrijf, producten en diensten worden hierin weergegeven. In dit boek worden alle regels voor het gebruik van vormgeving omtrent jouw merk getoond. Dit boek geldt als het ware als een handleiding voor iedere interne en externe partij die met het merk in aanraking komt.

A.d.h.v. het brandbook maken we van jouw merk een strak en sterk merk. Hierdoor bereik je sneller jouw klanten en roept de herhalende beeldassociatie herkenning op bij de ontvanger. Deze herkenning is nodig om in de “top of mind” positie bij de gewenste doelgroep.

Studies wijzen uit dat een merk gemiddeld 20 keer getoond dient te worden alvorens een consument het merk überhaupt herkent. Wanneer deze 20 vertoningen niet overeenkomen en het merk telkens op een andere wijze getoond wordt zal dit de boodschap die je wil uitzenden verstoren. De consument zal jouw merk hierdoor moelijker herkennen. Daaropvolgend zal hij zich moeilijker aan het merk kunnen binden of zich identificeren met de organisatie. Een brandbook zorgt voor een duidelijke rode draad voor alle uitingen.

Onze specialiteiten:

Logo/ Visual Identity Design
Corporate Storytelling
Brand Guidelines
Brand Collateral Design
Brand design creation
Strategy

Brandbook, de basiselementen.

Hierboven hebben we de startpunten van het vormen van een brandbook omschreven. Een brandbook bevat verschillende elementen die de uitstraling van jouw merk zullen vormen. De basiselementen die wij vormgeven in een brandbook zijn:

1

Branding: Naam, logo, logo toepassingen, kleuren, typografie, compositie en patronen, tone of voice.

2

Storytelling en corporate value

3

Corporate: Offline en online corporate uitingen als visitekaartjes, briefpapier, mappen, social media templates en e-mail blast.

4

Nader te bepalen persoonlijke onderdelen

1

Branding: Naam, logo, logo toepassingen, kleuren, typografie, compositie en patronen, tone of voice.

3

Corporate: Offline en online corporate uitingen als visitekaartjes, briefpapier, mappen, social media templates en e-mail blast.

2

Storytelling en corporate value

4

Nader te bepalen persoonlijke onderdelen

Zoals je wellicht merkt zijn de eerste 3 basiselementen van zeer groot belang. Als merk moet je weten waarom je doet wat je doet, wat jouw merk toevoegt aan het leven van de consument en waar de organisatie naar toe dient te groeien. Wij helpen je met antwoorden op al deze vragen en dragen er zorg voor dat het brandbook zo gevormd wordt dat iedereen die in aanmerking komt met jouw merk deze vragen in 1 oogopslag zal kunnen beantwoorden.

Een brandbook of brand identity book wordt vaak door bedrijven gebruikt om personeel een eenduidige huisstijl mee te geven. Deze geldt dan als leidraad voor alle te vormen uitingen en gedragsregels van het personeel. Het personeel moet zich kunnen identificeren met het merk en dit begint al bij het verduidelijken van de visualisatie van een merk. Dankzij deze identificering en het doorvoeren van de regels die in het brandbook getoond staan zullen er geen e-mails verzonden worden met verschillende fonts. Zullen er geen verschillende kleuren in formele of informele uitingen gebruikt worden en weet het personeel waarom het merk doet wat het doet.

 

Wanneer deze regels intern duidelijk zijn zal iedereen met dezelfde visie en beweegredenen vanuit het merk communiceren. De consequente herhaling van eenduidige communicatie vanuit het merk zorgt ervoor dat er een duidelijke brand identity ontstaat waar de consument zich mee kan identificeren. Het imago van jouw merk wordt hierdoor gewaarborgd wat er zorg voor zal dragen dat consumenten uw merk eerder herkennen tussen uw concurrenten. Daarnaast zal het voor een consument vergemakkelijkt worden om zich met jouwmerk te kunnen identificeren. Wanneer een consument zich met jouw merk zal identificeren kun je rekenen op een langer termijn relatie met de consument.

Leer ons kennen, we hebben heerlijke koffie en thee.

Samen met ons team werken wij met veel passie en kennis aan je merk