Brandbooks

Brandbook, wat is dat?

We noemen een brandbook ook wel een huisstijl reglementenboek. Alle richtlijnen betreffende de vormgeving van het bedrijf, producten en diensten worden hierin weergegeven. In dit boek worden alle regels voor het gebruik van vormgeving omtrent jouw merk getoond. Dit boek geldt als het ware, als een handleiding voor iedere interne en externe partij die met het merk in aanraking komt.

A.d.h.v. het brandbook maken we van jouw merk een strak en sterk merk. Hierdoor bereik je sneller jouw klanten en roept de herhalende beeldassociatie herkenning op, bij de ontvanger. Deze herkenning is nodig om in de “top of mind” positie bij de gewenste doelgroep te komen.


Heb je vragen over jouw website

Ga in gesprek met een van onze devolpers, ze helpen je vraag verder.

Brandbook, hoe maken we die?

Een brandbook is een zeer persoonlijk boek. Het geeft de merkidentiteit weer en heeft strikte richtlijnen om de bepaalde merkidentiteit goed over te brengen aan de consument. Het is van groot belang dat, zodra de identiteit van een merk bepaald is, iedere communicatie-uiting bijdraagt aan het door vertalen van die identiteit.

Wij nemen daarom de tijd om jou en jouw bedrijf goed te leren kennen, voordat wij aan jouw brandbook beginnen. Wij willen weten wie je bent, waarom je doet wat je doet en wat jouw drijfveer is.  Dit doen we door meerder creatieve meetings in te plannen. 1 met jou als eigenaar of directeur van het bedrijf. Een 2meeting zal plaatsvinden met een select groepje trouwe werknemers. Wij gaan met dit select groepje opzoek naar de overlappende raakvlakken van de organisatie en vertalen deze vervolgens in een algemene corporate story. Vanuit de corporate story bepalen wij kleuren, vormen en patronen die de basis voor jouw brandbook zullen vormen.

T T T T T T T T T T T T T T T T T T

Een brandbook of brand identity book wordt vaak door bedrijven gebruikt om personeel een eenduidige huisstijl mee te geven. Deze geldt dan als leidraad voor alle te vormen uitingen en gedragsregels van het personeel. Het personeel moet zich kunnen identificeren met het merk en dit begint al bij het verduidelijken van de visualisatie van een merk. Dankzij deze identificering en het doorvoeren van de regels die in het brandbook getoond staan zullen er geen e-mails verzonden worden met verschillende fonts. Zullen er geen verschillende kleuren in formele of informele uitingen gebruikt worden en weet het personeel waarom het merk doet wat het doet.

 

Some Cases

Wil je meer weten over onze diensten?

Ga een gratis en vrijblijvend gesprek aan met Danny. Een luisterend oor die wensen omzet in doelen. Wij luisteren graag naar je verhaal.

2kwadraat danny

Danny Windsant

Strategic Director